1883 Salon'una ressam Aman-Jean'ın bir portresini gönderdi. Bağımsız Sanatçılar Salonu'nun kurulmasında rolü oldu. Burada, etkisinde kalan ve "bölmeci", "yeni izlenimci" veya "noktacı" adıyla anılan ressamları (Paul Signac, Cross, Van Rysselberghe, Luce, Petitjean, Dubois-Pillet) etrafında topladı.
Çok serbest bir anlayış ve çekici bir duyarlıkla yaptığı çalışmalardan sonra Chevreuil'ün bulduğu "eş zamanlı karşıtlık" kanunlarını benimsedi. Chevreuil, gölgenin ışığı güçlendirdiğini farketmişti. Seurat, izlenimcilerin araştırmalarını en aşırı sonuçlara vardırarak, birbirinden kesinlikle ayrı fırça vuruşlarıyla resim yaptı; ama ışığın titreşimini yansıtacak yerde, şekilleri ve hacimleri aslına uygun vermeye çalıştı.
Seurat, tekniğiyle fovistleri etkiledi, teorilerinin kesinliği de kübistleri kendine çekti. Bütün önemli tablolarını 7 yıl içinde yaptı. Bunların ilki "Yıkanma"dır. 1886' da izlenimcilerin sergisine "Büyük Jatte'ta yazın bir pazar günü" adlı şaheserini gönderdi. "Sirk geçidi" ve "Poz veren kadınlar" ile ilgili çalışmalarını hızlandırdı. Bağımsızlar Salonu'nda sergilenen birçok peyzaj yaptı. 1890 Salonu'na ise "Chahut" ile "Pudralanan genç kadın" adlı eserlerini gönderdi. 1891' de, Gravelines' de yaptığı manzara resimlerini ve bitmemiş olan "Sirk"i sergiledi.
Georges Seurat, yaptığı yoğun çalışmalar neticesinde bitkin düştü ve 1891' de Paris'te, çeşitli taslaklar ve çok sayıda desen bırakarak 32 yaşında öldü.
Georges Seurat - Büyük Jatte'ta yazın bir pazar günü |
Georges Seurat - Asnières'de yıkananlar |