Della Francesca'nın dehası taşra dışına çıkar. Üslûbu, 15. yy. ortalarında sanatçıları ilgilendiren mekân ve renk meselelerinin en başarılı çözüm ve sentezlerinden biridir. Geometrik sezgi ve renk yoğunluğunun yarattığı etki en yüksek seviyeye ulaşmıştır.
Arezzo'da San Francesco kilisesindeki ünlü "haçın tarihi" serisinde, şekillerin sağlamlığıyla tiplerin büyüklüğü, şaşırtıcı bir çeşitlilikte gelişir. Piero Della Francesca, 1465' de yaptığı bir çift kanatlı tabloda (Uffizi), Battista Sforza ile resmettiği Federico da Montefeltro için Flaman resminin izlerini taşıyan "Senigallia Madonnası"nı çizdi. Piero Della Francesca, 1492' de doğduğu kasabada öldü.
1475' e doğru yaptığı "Meryem azizlerin arasında" (Brera), tablosunda diz çökmüş bir halde Urbino Dük'ü de görülür. Della Francesca'nın sanatı, Melozzo da Forli ile Signorelli'ye öncülük etti. Ne var ki büyüklüğü çabuk unutuldu ve ancak 20. yy.'ın başında yeniden keşfedildi.
Piero Della Francesca - Doğum yapan Meryem |
Piero Della Francesca - Federico da Montefeltro |