İzlenimci bir dönemden sonra Friesz'in çalışmaları 1905 den 1907' ye kadar saf bir renkçiliğe yöneldi. Sonra nesnelerin kenar çizgilerini kalınlaştırdı ve onları boşluğa süslemeci bir gözle istifledi. 1908' de yaptığı "Sonbahar" çalışmasına, kübizm öncesi bir eser olarak bakılabilir.
Portekiz'e yaptığı bir yolculuktan sonra, 1911' de üslûbu iyice belirlendi. Renklerde ölçülülük, çalışmada azami özen, Rubens veya Fragonard'ı andıran canlı bir desenle, buna ters düşen klâsik bir kompozisyon yapısı.
1909' da gittiği İtalya'ya 1920' de tekrar gitti. 1930' a kadar daha çok Provence'da resimler yaptı. 1928' de Cezayir'e gitti, oradan, "Emirin bahçesi" ve "Kasbah" tablolarını getirdi. 1935' de bir saray için goblen üslûbunda duvar halısı örneği yaptı. 1937' de Chaillot sarayı için ısmarlanan dekoratif resmi Raoul Dufy ile paylaştı.
Çok sayıda peyzaj, natürmort, nü ve portre yaptı. Devlet Modern Sanatlar müzesinden başka, çeşitli taşra ve dış ülke müzelerinde de resimleri olan Othon Friesz, 1949 yılında Paris'te öldü.
Othon Friesz - Kendi portresi |
Othon Friesz - Dieppe Limanı |