"İmparatorluk muhafız avcı subayı hücumda" adlı tablosu 1812 sergisinde olay oldu; "Savaşı terk eden yaralı süvari" adlı tablosunda (1814) da görülen ateşli üslûp, desen ve renklerdeki güçlülük yadırganmıştı.
Bourbon'lar geri dönünce, "binicilik" sevgisi, ressamı, kralın Maiyet Süvari birliğine sürükledi ve bu görevde birkaç ay kaldı. 1817' de gittiği İtalya'da Michelangelo'yu keşfi, hayatının dönüm noktası oldu. İki yıl sonra İtalya'dan Paris'e döndü.
1816' da Méduse'nin uğradığı deniz kazasından esinlenerek 4,91 x 7,16 metre ebadında "Le Méduse'ün Salı" adlı tabloyu yapmaya başladı. 1816' da bu tablonun da yer alacağı, romantik okulun gerçek bildirisi niteliğindeki bir sergi için Londra'ya gitti.
Kazandığı başarı, İngiltere'de üç sene kalmasını sağladı; bu sırada taşbaskılar, sayısız desen ve aralarında ünlü at yarışı tablosu "Derby d'Epsom" da bulunan birkaç yağlıboya tablo yaptı. İngiltere'den hasta bir şekilde döndü. Attan düştü ve bir daha iyileşemedi.
Géricault'nun eserlerinde dikkati çeken marazî yapı, çocukluğunu besleyen terör devri hikâyelerinin neticesi olabilir. Kesin olan husus, "La Méduse'nin Salı" dışında, sanatçının daha pek çok şaşırtıcı eser verdiğidir (özellikle, Salpêtriere hastanesindeki delilerin portreleri). "Kumsalda kadın cesedi" (1815), "İdam edilenlerin kelleleri" (1819), "İdam" (1821) gibi.
Hayatının son yıllarında heykeller de yapan Théodore Géricault, 1824 yılında (yaş 33) Paris'te öldü.
Théodore Géricault "İmparatorluk muhafız avcı subayı hücumda" (1812) |
Théodore Géricault - Savaşı terk eden yaralı süvari (1814) |
Théodore Géricault - Nalbant'ın bayrağı (1811) |