BEDRİ RAHMİ
EYÜBOĞLU (1913 – 1975)
Güzel
Sanatlar Akademisi’ni bitirdi.
Paris’te Andre Lhote atölyesinde
çalıştı (1931- 1933) . Yurda dönünce, Akademi’ye
öğretmen oldu. “D Grubu” na katıldı.
Türk kilim, yazma ve diğer elişleriyle ilgilendi. 1958 de Brüksel Dünya Fuarı’nda Türk pavyonu için, bir mozaik pano
yaptı. Sao Paolo Biennali’nde altın
madalya aldı (1958) . Paris’teki Nato
binasına bir mozaik pano yaptı (1959) . Yerli kır kahvelerinden Bursa hanlarına, “figürlü kompozisyolardan çevresindekilerin
ve kendisinin portrelerine” değin çok değişik çalışmalar yaptı. 1960 lara
doğru, “soyut bir non-figüratif”
anlayışa yöneldi. Ancak gene de “figüratif”
resimlerine ara sıra devam etti. Birçok yazı ve şiir yazdı. “Yaradana Mektuplar”, “Karadut”
gibi şiir kitaplarından başka, yurt gezilerinden edindiği izlenimlerini “Canım Anadolu” adı altında yayınladı.
İki Devlet Resim Ödülü almıştır.![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Anadolu Hisarı 65x50cm |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Kır Kahvesi 53x48 cm |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Peyzaj 51x48 cm |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Saksağanlı Peyzaj 60x34 |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Tophane 40x47 cm |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - NATO' da Mozaik Pano |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu -Yaşlı Adam 1945 |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Eski Hanlar - Bursa (1975) |
![]() |
Bedri Rahmi Eyüboğlu - Kendi Odası |
![]() |
Bedri Rami Eyüboğlu |
Kaynak: batı anlayısına dönük türk resim sanatı, adnan turani, isbank kült.yay.1977