Parmigianino, 1519' da Parma'ya döndü. Correggio ile beraber çalıştı. Parma'da yaptığı iki seri freskiyle (1522), Acteon'un hikâyesi (1523) adlı tablo, incelik ve güzellik kaygısı taşıyan ressamın canlı kişiliğini ortaya koyar. Parmigianino, 1524' den sonra bir müddet Roma'da oturdu ve en ünlü 3 tablosunu burada yaptı (Aziz Hieronymus'a Kutsal Hayâlin Görünmesi, Güllü Madonna, Uzun Boyunlu Madonna).
Özünde "maniyerist" ve kararsız mizaçlı olan ressam, daha sonra zor anlaşılabilir kompozisyonlar yaptı. 1531' de tekrar Parma'ya gitti. Orada Steccata kilisesinin kubbelerinde, büyük zarafet örneği olan resimler çizdi. Aynı zamanda portreler de yaptı. Etkisi, gravür kanalıyla bütün İtalya'ya yayılan Parmigianino, 1540 yılında (yaş 37) Casalmaggiore'de öldü.
Parmigianino - Aziz Hieronymus'a kutsal hayâlin görünmesi |
Parmigianino - Meryem ile Aziz Zacharias |