1624' de Roma'ya gitti, orada oldukça sıkıntılı yıllar geçirdikten sonra ancak 4 yıl sonra biraz rahata kavuştu ve giderek ün kazanmaya başladı. 1629' da Jacques Dughet ile tanıştı ve kızıyla evlendi. Bunu takip eden 10 yıl en çok eser verdiği dönem oldu. Konularını genellikle "Kutsal Kitap"tan aldı. Tarih ve mitolojiden de faydalandı. Ayrıca alegorik tabloları da vardır.
Richelieu ve Kral 13. Louis'in takdirini kazanan Poussin, 1640 yılında Paris'e döndü ve kralın baş ressamı oldu, fakat kendisinden bekleneni yeterince veremeyince hoşnutsuzluğa sebep oldu ve 2 yıl sonra bir daha geri dönmemek üzere Roma'ya gitti.
Roma'da, kendini devrin sanatseverlerine kabul ettirdi ve yeni eserlerini vermeye başladı. Dinî diziler, özellikle İncil'den ve tarihten alınmış sahneleri canlandırdığı manzara resimleri yaptı. 1660-64 yılları arası Richelieu hesabına yaptığı "Dört Mevsim", Poussin'in sanatının doruğunu gösterir.
Simetriye, tablodaki grupların dengelenmesine, kompozisyona çok önem veren Poussin, klâsik bir ressam tipidir. Serbest bir üslûp ve belirli gölgeler taşıyan gençlik desenlerinde Fontainebleau okulu maniyerizminin izleri görülür. Kısa zamanda gayet açık olarak belirlenmiş planlar ortaya koydu ve gölgeyle ışığı ahenkleştirdi.
Hayatının sonlarına doğru şekilleri sadeleştiren ve çizgileri yalınlaştıran Nicolas Poussin, 1665' de Roma'da öldü.
Nicolas Poussin - Şairin ilham alması |
Nicolas Poussin - Kendi portresi |
Nicolas Poussin - Eliezer'in Rebeka ile karşılaşması |
Nicolas Poussin - Kutsal aile |
Nicolas Poussin - Orfeus ile Euripides (1650' ye doğru) |