En tanınmış eseri, Marjevois Saint-Flour yolu üzerindeki Garabit demiryolu köprüsüdür (1882). Doğrudan doğruya bir desteğe dayanmayan köprü tabanlarını yerleştirme tekniğini geliştirdi. Panama kanalının setlerini yapmaya başladı ise de, bu işi bitiremedi.
Son olarak, Paris Milletlerarası sergisi için kendi ismini taşıyan ve yapımı iki yıl kadar süren Eiffel kulesini yaptı. Kuleyle ilgili incelemeler yaparken aerodinamik ile de ilgilendi ve kulenin yapımı bittikten sonra ilmi araştırmalarında aerodinamik ilkelerden istifade etti. 1912' de Auteuil'de ilk aerodinamik laboratuarını kurdu ve havacılığın gelişimine büyük katkı sağladı.
Birinci Dünya savaşı esnasında; uçak kanatları, gövde ve pervanesi üzerinde çalışmalar yaptı. 1921' de laboratuarını devlete bağışladı. Modern aerodinamiğin kurucularından biri olan ve "Demir Sihirbazı" olarak adlandırılan Gustave Eiffel, 1923' de (yaş 91) Paris'te öldü.
EİFFEL KULESİ
İnşaat mühendisi Gustave Eiffel, Emile Nougier ve Maurice Koechlin adlı iki mühendis arkadaşıyla beraber Paris, Champ-de-Mars meydanında 300 metre yüksekliğinde demirden bir kule yapmaya karar verdi. 1884' de mühendis Maurice Koechlin'in çizdiği ilk proje, biraz farklı olmakla beraber kulenin ana hatlarını veriyordu.
1886' da Gustave Eiffel projenin son halini Sanayi ve Ticaret Bakanı Lockroy'ya sundu. Proje 12.6.1886' da kabul edildi. Mukavele 8.1.1887' de taraflarca imzalandı ve 26.1.1887' de temeli atıldı. 1.7.1887' de de demir montajına başlandı. Kulenin inşaatı 24.2.1889' da bitti ve 31.3.1889' da açılış töreni yapıldı.