Resimlerindeki insan figürleri, borulardan yapılmış otomatları andırır. Eser bütünüyle, önceleri hareketli karmaşık düzenler, daha sonra da kesin bir denge kurmak için bir vesiledir. O sıralarda Léger, nesneleri ya tek başlarına veya sadece bir çizgi, biçim ve renk sistemi kurmak için biraraya getirdi, diğer nesnelerle beraber işlemeye başladı ve alışılmış mantığın dışına çıktı (anahtarlar, anahtarlıklar, şemsiyeler, demiryolu traversleri, bisikletler, pipolar, gönyeler, saat zemberekleri vb.).
2. Dünya Savaşı sırasında Amerika'da kalan Léger, daha kıvrak biçimlerin hâkim olduğu tablolar yaptı (dalgıçlar, cambazlar, bisikletliler). Fransa'ya döndükten sonra, bu eğilimini Normandiya manzaralarında, çiçekli, meyveli ve kuşlu natürmortlarında daha da geliştirdi. Seramik alanında da çalıştı. Bale oyunları için dekorlar yaptı. Sinemayla da ilgilendi. Bazı yazar ve şairlerin eserlerini resimledi ve "Sirk" adlı taşbaskı bir albüm yayınladı (1949). Fernand Léger, 1955' de Gif-sur-Yvette'de öldü.
Fernand Léger - Evdeki kadınlar (1922) |
Fernand Léger - Duvarcılar |