Hayatını kazanabilmek için 1871' de Brüksel'e giderek 6 yıl Carrier-Belleuse'ün yönetiminde süsleme işlerinde çalıştı. Fransa'ya dönüşü (1877) gürültülü oldu. Salon'da sergilenen "Tunç çağı" adlı heykelinin güçlü natüralizmi, canlı modellerden kalıp almakla suçlanmasına yol açtı.
Rodin, resmi heykelcilerin yavanlığına karşılık, romantik coşkunluğu, insan vücudunu çok iyi bilmesinden kaynaklanan etkileyici gücü ve anlatımıyla dikkat çekiyordu. Sanatçıya, dekoratif sanatlar müzesi için çok büyük bir bronz kapı sipariş edildi. Rodin bu eserine "Cehennem kapısı" adını verdi. Bu kapı için, ruh ve beden azaplarıyla kıvranan insan grupları tasarladı. Üzerinde uzun süre çalıştıktan sonra eseri yarım bıraktı, fakat Cehennem kapısı üzerindeki bazı motiflerin detayları daha yoğun dikkat çekti.
Rodin, 1884' den 1889' a kadar kendini tamamen "Calais burjuvaları" anıtının yapımına verdi. Bu statik grupta ağır ve kasılmış duruşlar, yüzlerdeki haşin ifade, adaleli vücutların plastik gücü bir iç dramın ürpertilerini yansıtır. Daha sonra Rodin, Hugo'nun ve Balzac'ın onuruna diktiği anıtlarla ününü iyice yaygınlaştırdı.
Claude Lorrain'in Nancy'deki, başkan Sarmiento'nun Buenos Aires'deki anıtlarını ve bunların yanında birçok büst yaptı. Özellikle hayatının son yıllarında birçok desen çizdi. 1916' da eserlerini devlete bağışlaması sayesinde Hotel Biron'da "Rodin Müzesi" kuruldu. Son günlerini geçirdiği Meudon'daki villasında, sanat anlayışının gelişmesini izleme imkânını veren eserleri biraraya getirildi. Rodin, 1917' de Meudon'da öldü.
Auguste Rodin - Dalou'nun büstü |
Auguste Rodin - Calais'li burjuva |
Auguste Rodin - Düşünce |
Auguste Rodin - İlkbahar |