25 Nisan 2019 Perşembe

ASTIM NÖBETİ GEÇİRME

ASTIM nöbeti sırasında hasta birden nefes alma güçlüğü çekmeye başlar, boğulacakmış gibi olur, göğsü ağrır, hava açlığı çeker. Nöbet, bronş duvarında düz kas liflerinin ani ve uzun süreli kasılmasına bağlıdır. Bu kasılmaya ilâve olarak, mukozada kan göllenmesi ve mukus toplanması, bronş boşluğunda daralmaya sebep olur ve havanın küçük çaplı bronşlardan geçişi zorlaşır.

Astım nöbeti farklı etkenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bu etkenlerin ancak yatkınlığı olan kişilerde astım nöbetine yol açtığı görülmektedir. Bronş yapıları aşırı duyarlı olanlar, normal kişileri etkilemeyen uyaranlardan etkilenirler.

En sık rastlanan sebep; hastanın duyarlı olduğu maddeleri solumasıdır. Meselâ çiçek tozları, mikroplar, un, bitkisel lifler ve küf içeren ev tozları, kedi-köpek kılları gibi. Astım nöbeti; bunaltı, öfke gibi duygusal durumlara bağlı olarak da ortaya çıkabilir.