2 Aralık 2014 Salı

ATATÜRK İLE HALİDE EDİP

Bir akşam Mustafa Kemal Paşa çiftliğe geldi. Uzun uzun konuştuk. Söylediklerini pek anlayamamıştım...

Bana ; “Doğru değil mi hanımefendi ?” dedi.
Dediğinizi pek anlayamadım Paşam diye cevap verdim.

“Yanıma geliniz !, anlatayım” dedi.

Yanındaki sandalyeye oturdum. Fikrini çok açık şekilde ifade etti:

“Şunu demek istedim. Herkes, verdiğim emri yapmalıdır !.”


Şimdiye kadar Milletin esenliği ve hayatı için, böyle yapılmamış mı?dedim.
“Ben hiçbir fikir, eleştiri istemiyorum. Yalnız emirlerimin yapılmasını!..”

Benden de mi Paşam?

“Sizden de”


Açık bir biçimde karşılık verdim.
Milli amaca hizmet ettiğiniz sürece, size itaat edeceğim.

“Benim emrime herzaman itaat edeceksiniz!.”

Yine açık cevap verdim:

Bu bir gözdağı mı Paşam?


Birden tavrı değişti...
“Teessüf ederim!. Ben, size hiçbir zaman gözdağı vermedim...”

                                                                                           Halide Edip Adıvar

Kaynak: Kemal Arıburnu, Atatürk'ten anılar, İşbank kültür yayınları, 1976, s.13,14