2 Ocak 2015 Cuma

LÂTİFE HANIM'IN BOYNUNDA ATATÜRK


10 Eylül 1922

Mustafa Kemal Paşa, o akşam çok “neşeliydi”. Lâtife (Uşaklıgil) Hanım adında genç bir kızla tanışmıştı.

Bana, “Bu küçük hanım, sizden ‘hocam’ diye bahsediyor” dedi.

Sonra kolejde bir yıl kalmış olduğunu ve son zamanlarda, hukuk dersleri aldığı Fransa’dan dönmüş olduğunu öğrendim.

Mustafa Kemal Paşa, kulağıma sevinçle fısıldadı ve gülerek :

“Boynundaki küçük çerçevede benim resmim var” dedi.

Bu genç hanım, Paşa’yı evine davet etmişti. Paşa, onun kendisine “âşık olduğunu” tahayyül ediyordu.

Paşa’nın bu duygulanışına ve sevincine, kendi üzerinde bir “moral takviyesi” olacağına inandığım için, ben de kıvanç duydum...

                                                                                       Halide Edip Adıvar

Kaynak : Atatürk'ten anılar, Kemal Arıburnu, İşbank kültür yay. 1976 s. 83