12 Ocak 2015 Pazartesi

ATATÜRK'ÜN ARIBURNU HATIRASI


Mustafa Kemal Paşa, keyifli bir zamanında, Arıburnu’ndaki harekâtın bir bölümünü bana şöyle anlatmıştı :

             “Düşmanın bütün “yıkıcı araçlarıyla”, üzerimize yüklendiği bir gündü. Saflarımız “korkunç” bir surette boşalıyordu. “Yiğit Mehmetçikler” den “binlercesinin” sapır sapır döküldüklerini görüyordum. Bu kanlı sahne, âmirim durumundaki paşayı “telâşa” düşürdü. ‘Geri çekilmekten sözetti’...”

              “Ben geri çekilme fikrinde değilim. İleri hareketi yeğ tutarım. Geri çekilmek; mahvolmaktır. Sorumluluğu kim üzerine alıyorsa, komutayı da o alsın!...” dedim

Âmirim olan komutan:

              ‘Hayır!. İşi, bu ana kadar sen yönettin. Yine sen bitirmelisin’ dedi.

Şehitlerin üzerinden atlayarak, sağ kalan askerlerin önüne geçtim.

              “Arkadaşlar!, ‘Diye haykırdım’. Karşımızdaki düşman döğüşemez duruma gelmiştir. En ufak bir kımıldamanız, onları kaçırmaya yetecektir...”

              “Haydi arkadaşlar!. Önünüzde ben olmak üzere, hep birlikte düşmana hücum edelim...”

Kahramanlar, “çelik birer yay” gibi gerilerek, düşmanın üzerine atıldılar...

Netice olarak; Arıburnu savaşını kazandık...”

                                                                                        Salih Bozok (*)

(*) Atatürk’ün yakın arkadaşı ve yaveri, Milletvekili
 Kaynak : kemal arıburnu, atatürk’ten anılar, isbank kült. yay. 1976, s.30,31