23 Mayıs 2015 Cumartesi

MELİH CEVDET ANDAY, ŞİİR, BİYOGRAFİ

MELİH CEVDET ANDAY  (1915 - 2002)

İstanbul'ludur. Orta tahsilini Kadıköy ve Ankara'da yaptı.  Bir süre Belçika'da kaldı. Dönüşte, Milli Eğitim Bakanlığı yayın müşavirliğine tayin edildi. Sonra İstanbul'a gelerek bir müddet gazetecilik faaliyetinde bulundu. Akşam ve Tercüman 
gazetelerinde, sanat sayfası yöneticiliği ve deneme yazarlığı yaptı. Belediye Konservatuarında Tiyatro Tarihi öğretmenliği yapmıştır. Orhan Veli Kanık ve Oktay Rifat'la beraber "Garip" akımının kurucusudur.

Şiirleri: Rahatı Kaçan Ağaç, Telgrafhane, Yan Yana, Kolları Bağlı Odysseus, Göçebe Denizi Üstünde, Ölümsüzlük Ardında Gılgamış
Piyesleri: İçerdekiler, Mikado'nun Çöpleri
Romanları: Aylaklar, Gizli Emir, İsa'nın Güncesi
Denemeleri: Doğu-Batı, Yeni Tanrılar


MELİH CEVDET ANDAY'DAN ÖRNEKLER:

Rüya

Bir rüya gördüm gündüz uykusunda
İncecikten bir kar yağıyordu
Sabahatim hasta yatağında doğrulmuş
Bir aydınlığa bakıyordu
İncecikten bir kar yağıyordu
Bahriyeli ağabeyimi düşünüp
Erzincan'da annem ağlıyordu
Kar yağıyordu


Her Gece Böyle Değilim

Benim de öyle akşamlarım vardır
Kapıdan girince anneme sarıldığım
Çocuklara karamelâ ve çekirdek getirdiğim
Meyhaneye uğramadan çakırkeyf
Düşmanım yok
Gündeliğim cebimde
Küfretmeden
Öyle tasasız döndüğüm akşamlar...
Benim de öyle akşamlarım vardır
Her gece böyle değilim