9 Haziran 2015 Salı

EMRİ KİM VERİYOR

Mustafa Kemal Paşa, 1923 de Konya’da verdikleri demeci, ayrılacakları gece, basına verilmek üzere tekrar okutturuyorlar.

Şakacı bir adam olan (İngiliz) Muhtar : Yaşasın Başkomutan! diye bağırıyor.
Paşa : “Niye Mustafa Kemal demiyorsun da Başkomutan diyorsun?”

Muhtar Bey : Hele, ne olur ne olmaz, daha uzun süre şu başkomutanlık üzerinizde kalsın!

Biraz evvel şakalaşan Gazi, kartallaşıveriyor: “Vay!, sen beni Başkomutanlıktan mı kuvvet alır zannediyorsun? Dinle bak, sana bir hatıra anlatayım. Hani ben Erzurum’da ordu müfettişliği nişanlarını yakamdan atarak, ferd-i millet kalmıştım ya? O zamana kadar, emirlerimi dinleyen komutan; ondan sonra, verdiğim emirleri dinlememeğe başlamasın mı?. Makamına gittim. Paşa paşa dedim, size o emirleri bu yakadaki yıldızlar vermiyor, Mustafa Kemal veriyordu, O yine karşınızdadır.”

Muhtar Bey yürekten bağırıyor : Yaşasın Mustafa Kemal !...

                                                                    İsmail Habip Sevük (*)

(*)milletvekili,edebiyat yazarı ve öğretmeni, gazete başyazarı (1892-1954)

Kaynak: kemal arıburnu, atatürk’ten anılar, isbank kültür  yayınları, 1976, s.19