21 Nisan 2015 Salı

AHMET KUTSİ TECER, ŞİİR VE BİYOGRAFİ

AHMET KUTSİ TECER  (1901 - 1967) 

Kudüs'te doğdu, Kadıköy Sultanisi'nden sonra Halkalı Ziraat Okulu'nu, İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü'nü bitirdi. Paris'e gidip döndükten sonra Ankara ve Sivas'ta edebiyat öğretmenliği, Paris'te öğrenci müfettişliği yaptı. Talim ve Terbiye Heyeti üyesiyken milletvekili seçildi. Galatasaray Lisesi'nde edebiyat, Güzel Sanatlar Akademisi'nde edebiyat ve estetik öğretmenliği yaptı. İstanbul Belediyesi Konservatuarı  edebiyat öğretmenliğinden emekli oldu. İstanbul'da vefat etti. 

1921 yılından itibaren ilk şiirlerini yayınlamaya başladı. Tiyatro eserleri de yazmıştır. "Şiirler" adıyla Sivas'ta bastırdığı küçük bir kitabı vardır.
Tiyatroları: Koçyiğit Köroğlu, Köşebaşı, Bir Pazar Günü. Satılık Ev


AHMET KUTSİ TECER'DEN ÖRNEKLER:

Nerdesin

Geceleyin bir ses böler uykumu
İçim ürpermeyle dolar: "Nerdesin?"
Arıyorum yıllar var ki ben onu
Âşıkıyım beni çağıran bu sesin

Gün olur sürüyüp beni derbeder
Bu ses rüzgârlara karışır gider
Gün olur, peşimden yürür beraber
Ansızın haykırır bana: "Nerdesin?"

Bütün sevgileri atıp içimden
Varlığımı yalnız ona verdim ben
Elverir ki bir gün, bana derinden
Ta derinden bir gün bana "Gel" desin...


Çıkmaz Aylar

Bahtım, bahtım ne açıksın
Hele çıkmaz aylar çıksın,
Hele çıkmaz aylar çıksın

Bahtım, bahtım ne de güzelsin
Hele çıkmaz aylar gelsin
Hele çıkmaz aylar gelsin
Bana alaylar getirsin,
Sana saraylar getirsin

Bahtım, bahtım ne beyazsın
Güzel ay, neye çıkmazsın?