22 Nisan 2015 Çarşamba

KEMALETTİN KAMU, ŞİİR VE BİYOGRAFİ

KEMALETTİN KAMU  (1991 - 1948)

Bayburt'ta doğdu. İstanbul Erkek Öğretmen Okulu'ndayken Milli Mücadele'ye katılmak üzere Ankara'ya gitti. "Anadolu Ajansı" nı en buhranlı günlerinde idare etti. Öğretmen Okulu diplomasını bu yüzden ancak 1923 yılında alabildi

Beş yıl Paris'te kalarak Siyasi İlimler yüksek tahsili yaptı. İstanbul'a dönünce Rize ve Erzurum'dan iki defa milletvekili seçildi. Türk Dil Kurumu, Terim Kolu Başkanı'yken vefat etti. 

Bütün şiirleri hayatı hakkında yazılan bir eserde vefatından sonra toplanmıştır.

KEMALETTİN KAMU'DAN ÖRNEKLER:

Gurbet

Gurbet o kadar acı
Ki ne varsa içimde
Hepsi bana yabancı,
Hepsi başka biçimde.

Eriyorum gitgide
Elveda her ümide
Gurbet benliğimi de
Bitirdi bir içimde

Ne arzum, ne emelim,
Yaralanmış bir el'im
Ben gurbette değilim, 
Gurbet benim içimde.


Son

Vuruldum nesine, unuttum, nasıl?
Üç yıl tapındım da ona muttasıl
Bilmem âhengini hâlâ sesinin

Daha bir çocuktu, ama ne zarar
Büyüyüp kadrimi bilene kadar
Olurdum esiri her hevesinin

Ne onda merhamet, ne bende gurur
Her gece evinin önünde durur
Ağlardım altında penceresinin

Öldü, bilmiyorum nerde türbesi
Öldü, sanıyorum sularda sesi
Rüzgârda kokusu var nefesinin...