19 Mart 2015 Perşembe

KUL HİMMET, ŞİİR VE BİYOGRAFİ

KUL HİMMET   (D.? - Ö.?)

16.yy. Bektaşi şairlerindendir. Hayatı hakkında fazla bilgi yoktur. Bir şiirinden anlaşıldığına göre; Pir Sultan Abdal'ın kullarındandır. Onun tekkesinden feyz almıştır. Sade bir dille yazılmış eserleri vardır.

KUL HİMMET'TEN ÖRNEKLER:

Seyyah oldum şu âlemi gezerim
Bir dost bulamadım gün akşam oldu
Kendi efkârımca okur yazarım
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

İki elim gitmez oldu yüzümden
Ah ettikçe yaşlar gelir gözümden
Kusurumu gördüm kendi özümden
Bir dost bulamadım gün akşam oldu


Bozuk şu dünyanın temeli bozuk
Tükendi taneler kalmadı azık
Yazıktır geçen şu ömüre yazık
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

Kul Himmet üstadım ummana dalan
Gidenler gelmedi bir haber alam
Abdal oldum şal giyindim bir zaman
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

*   *   *

Bu âlemi seyran edip gezerken
Uğradım buldum bir bölük canları
Cümlesinin erkânı bir, yolu bir
Mevlâm nurdan yaratmıştır onları

Durakları irfan bağıyla bostan
Silinmiş aynası gümandan pastan
Cümlenin muradı bir fidan dosttan
Arı gibi sadalaşır ünleri

Kul Himmetim gerçeklerin bu meydan
Özün kurtarmışlar zarar assıdan
Esrimişler Kırklar, içtiği sudan
Haber duymuş dost ilinden canları